مقالاتمقالات پرفکت‌مانی

نحوه ایجاد ساب اکانت (SubAccount) یا اکانت فرعی در پرفکت مانی

چگونه اکانت فرعی برای حساب پرفکت مانی ایجاد کنیم

ساب اکانت (SubAccount) پرفکت مانی چیست

ساب اکانت پرفکت مانی، یک اکانت با دسترسی‌های بسیار محدود است که دامنه دسترسی‌های آن به رویت صورت‌حساب و مانده موجودی اکانت، برای یک یا چند یا تمام کیف پول‌های اکانت، حسب اجازه‌هایی که مالک اکانت اصلی به ساب اکانت پرفکت مانی خود می‌دهد، محدود می‌شود.
دارنده ساب اکانت پرفکت مانی به هیچ‌گونه از تنظیمات داخل اکانت، دسترسی نخواهد داشت.

داشتن اکانت فرعی (SubAccount)، مناسب چه اشخاصی است

با توجه به اینکه پرفکت مانی در حال کسب درصد بالایی از بازار روش‌های پرداخت اینترنتی را در فروشگاه‌های اینترنتی می‌باشد و همچنین از قوانین تحریمی ایالات متحده آمریکا تبعیت نمی‌کند و ثبت‌نام و استفاده از خدمات آن برای ایرانیان نیز آزاد و نامحدود است، شاید به فکر راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی با درآمد ارزی بیفتید.

تا اینجای کار خیلی جذاب به نظر می‌رسد، اما مطمئن باشید که پرفکت مانی برای حسابداری اکانت شما نیز تمهیداتی را اندیشیده است. شاید نیاز باشد که اپراتور پشتیبانی شما، یا حسابدار شما و یا حتی شریک شما به صورت‌حساب کیف پول اکانت پرفکت مانی شما دسترسی داشته باشد. اگر شما هم این دغدغه را دارید و تمایل دارید دسترسی فقط خواندنی به شخصی دیگر ارائه نمائید (یعنی فقط اطلاعات را بتواند مشاهده کند و قادر به انجام تراکنش و تغییرات نباشد)‌، ساب اکانت (SubAccount) پرفکت مانی راه حل ایده‌آلی به نظر می‌رسد.

تفاوت ساب اکانت (SubAccount) پرفکت مانی و اکانت اصلی پرفکت مانی چیست

شما برای ورود به اکانت اصلی پرفکت مانی خود نیاز به شناسه اکانت آیدی پرفکت مانی دارید که یک عدد معمولا 7 رقمی است، اما شما برای ورود به اکانت فرعی خود که الزاما از داخل پنل اکانت اصلی قابل ایجاد کردن است، به شناسه ورود اکانت فرعی که با حرف S بزرگ لاتین شروع و شش رقم بعد از آن دارد و همچنین پسوورد اختصاصی ساب اکانت پرفکت مانی خود نیاز دارید، این پسوورد و شناسه را دارنده و مالک اکانت اصلی تعیین و به شما ارائه خواهد کرد.

مراحل ساخت ساب اکانت (SubAccount) پرفکت مانی به چه ترتیب است

  • ابتدا وارد اکانت اصلی پرفکت مانی خود شوید، از تب هدر سایت بر روی گزینه تنظیمات (Settings) کلیک کنید.

  • حال در ستون کناری مشخصات شخصی خود، گزینه Manage subaccounts را پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید.

ساخت ساب اکانت در پرفکت مانی

  • در صفحه جدید اگر قبلا ساب اکانتی را ایجاد کرده باشید، اطلاعات مربوط به آن را خواهید دید، در غیر این‌صورت No subaccounts created yet نوشته خواهد شد.
    برای ساختن یک ساب اکانت جدید بر روی گزینه Create new subaccount کلیک کنید.

ساخت ساب اکانت در پرفکت مانی

  • در صفحه جدید تمامی کیف پول‌های پرفکت مانی که دارید برای شما نمایش داده خواهد شد، تا دسترسی‌های مورد نظر خود را با فعال کردن تیک‌های روبه‌روی هر یک از کیف پول‌ها فعال نمائید.
    منظور از View Balance این است که دارنده ساب اکانت پرفکت مانی قادر به رویت مقدار موجودی شما در آن کیف پول باشد و منظور از View History این است که دارنده ساب اکانت پرفکت مانی قادر به رویت صورت‌حساب و گردش کیف پول مورد نظر و انتخابی شما خواهد بود.
    پس از اعمال تنظیمات دلخواه خود بر روی گزینه Create subaccounts کلیک کنید.

ساخت ساب اکانت در پرفکت مانی

  • در صفحه جدیدی که برای شما نمایش داده خواهد شد، مشخصات نام کاربری و رمز ورود به محیط ساب اکانت پرفکت مانی برای شما نمایش داده می‌شود. همانطور که مشاهده می‌فرمائید نام کاربری یا همان شناسه ورود با حرف S بزرگ لاتین آغاز می‌شود.
    شما میتوانید پسوورد پیشنهادی پرفکت مانی را استفاده کنید و یا اینکه پسوورد جدیدی را خودتان به آن اختصاص دهید.
    اجازه بدهید تا یک مرحله نیز جلوتر برویم و پسوورد مورد نظر خودمان را برای این ساب اکانت پرفکت مانی اختصاص دهیم، بر روی گزینه Change password کلیک کنید.

ساخت ساب اکانت در پرفکت مانی

  • رمز عبور پیشنهادی شما می‌بایست 5 الی 15 کاراکتری باشد و حداقل یک کاراکتر از حروف بزرگ و یک کاراکتر خاص در آن وجود داشته باشد.
    دقت بفرمائید که بعد از تغییر این پسوورد، تمامی اشخاصی که داخل ساب اکانت پرفکت مانی شما باشند، بلافاصله لاگ آوت خواهند شد و دسترسی آنها قطع می‌گردد. لازم است تا پسوورد جدید را به آن‌ها ارائه نمائید.
    اگر پسوورد خود را به درستی در هر دو ردیف وارد کرده‌اید، بر روی گزینه Submit کلیک کنید تا تغییرات اعمال شود.

ساخت ساب اکانت در پرفکت مانی

  • خب، پسوورد مورد نظر شما نیز برای ساب اکانت پرفکت مانی اختصاص داده شد، به نظر می‌رسد همه چیز تمام است و شما می‌توانید اطلاعات ورود به ساب اکانت پرفکت مانی را به اپراتور پشتیبان یا حسابدار فروشگاه اینترنتی خود ارائه دهید.

ساخت ساب اکانت در پرفکت مانی

  • شاید قصد بازنگری در میزان سطح دسترسی و یا پسوورد اختصاص داده شده را داشته باشید، نگران نباشید
    بازگردید به منوی تنظیمات (Settings) و بر روی گزینه Manage subaccounts کلیک کنید.
    اگر به خاطر داشته باشید در اولین مراحل ساخت ساب اکانت پرفکت مانی همینجا بودیم، من قصد دارم ساب اکانت پرفکت مانی را به طور کامل حذف کنم. به همین خاطر بر روی گزینه Delete کلیک می‌نمایم.

ساخت ساب اکانت در پرفکت مانی

  • پرفکت مانی به من یادآوری می‌نماید که بلافاصله بعد از حذف نمودن ساب اکانت پرفکت مانی، تمام اشخاصی که بواسطه این اکانت فرعی، وارد حساب خود شده‌اند، لاگ آوت خواهند شد، اگر مطمئن هستید بر روی گزینه Delete subaccount کلیک کنید.

ساخت ساب اکانت در پرفکت مانی

  • پس از نمایش پیغام Subaccount has been removed تمامی اشخاصی که داخل آن اکانت بودند، به بیرون از اکانت پرفکت مانی رانده شدند و ساب اکانت پرفکت مانی شما، به طور کامل حذف شد، هر وقت دوست داشتید می‌توانید مجددا ساب اکانت پرفکت مانی جدیدی بسازید.

استفاده از ساب اکانت (SubAccount) پرفکت مانی چه مزیت‌هایی دارد

ممکن است به دلیل استفاده از نرم‌افزارهای ناامن و بدافزارها و یا اینترنت‌های عمومی نظیر فرودگاه، ایستگاه راه‌آهن و کافی‌نت احتمال می‌دهید که ممکن است اطلاعات ورود به حساب پرفکت مانی شما به سرقت برود، در این حالت‌ها بهتر است به ساب اکانت پرفکت مانی خود وارد شوید، زیرا هیچ جابجایی موجودی و یا سواستفاده از آن میسر نیست.
همچنین ممکن است مدیر یک فروشگاه اینترنتی باشید که از درگاه اینترنتی شرکت پرفکت مانی استفاده می‌نمایید، در بسیاری از موارد نیاز است تا پشتیبان فروشگاه شما، صحت انجام تراکنش‌ها را بررسی و به مشتریان شما اعلام نتیجه نماید. بهتر است برای دسترسی اپراتور پشتیبان خود نیز یک ساب اکانت پرفکت مانی درنظر بگیرید.

تاریخ انقضای ساب اکانت (SubAccount) پرفکت مانی چه مدت است

ساب اکانت پرفکت مانی تا زمانی که دارنده اکانت اصلی (Main Account) اقدام به حذف ساب اکانت پرفکت مانی ننموده باشد، معتبر و قابل استفاده خواهد بود.
توصیه می‌شود پسوورد آن را در بازه‌های زمانی مختلف تغییر داده و به استفاده‌کنندگان آن اطلاع دهد.

سخن آخر

اگر پشتیبانی متعهد، خدمات آنی و اتوماتیک و قیمت مناسب و رقابتی در خرید پرفکت مانی مدنظر شماست، حتما خدمات صرافی آنلاین آی آر اکسچنجر ( آنی چنج ) بهترین گزینه انتخابی شما خواهد بود.

از قسمت لیست ساب اکانت‌های پرفکت مانی خود می‌توانید اطلاعات آخرین ورود به آن اکانت را نیز مشاهده کنید و از انجام فعالیت بر روی آن و شخص ذینفع اطمینان حاصل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا