اخبار

شورای اتحادیه اروپا خدمات ارزهای دیجیتال را برای کاربران روسی محدود نموده است.

شورای اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از بسته اقدامات محدودکننده علیه «شروع جنگ یکجانبه ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به اوکراین و مردم آن، خدمات ارزهای دیجیتال خاص را برای روس ها قطع کرده است.

در اطلاعیه روز جمعه، شورای اتحادیه اروپا اعلام کرد که با «ممنوعیت ارائه خدمات دارایی ارز دیجیتال با ارزش بالا» به این کشور، راه‌های بالقوه استفاده از دارایی‌های دیجیتال را برای نهادها و افراد روسی برای دور زدن تحریم‌ها می‌بندد. این اقدام یکی از سه اقدام مالی پیشنهادی کمیسیون اروپا در کنار ممنوعیت تراکنش‌ها و مسدود کردن دارایی‌های مرتبط با چهار بانک روسی و همچنین «ممنوعیت ارائه مشاوره در مورد تراست‌ها به روس‌های ثروتمند» بود.

میخائیل میشوستین، نخست‌وزیر روسیه روز پنجشنبه ادعا کرد که روس‌ها بیش از 130 میلیارد دلار دارایی رمزنگاری دارند – مقداری که طبق گزارش‌ها با ذخایر طلای این کشور قابل مقایسه است و تا مارس 2022 تقریباً 140 میلیارد دلار ارزش داشت. اگرچه مشخص نیست که آیا اتباع و بانک‌های روسی نام برده شده در این فهرست هستند یا خیر. تحریم‌های ایالات متحده و اتحادیه اروپا در حال تلاش برای استفاده از رمزنگاری برای فرار از این محدودیت‌ها هستند، این روایت در میان بسیاری از قانون‌گذاران و تنظیم‌کننده‌ها ادامه دارد.

صرافی بایننس نیز طی اطلاعیه ای اعلام نموده است که حساب مقامات روسی را در صرافی خود بلوکه خواهد نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا