مقالاتمقالات وب‌مانی

چگونه حساب وبمانی بسازیم (نسخه قدیمی)

راهنمای افتتاح حساب در وب مانی (ورژن قدیمی)

پول اکترونیکی وب مانی در سال 1998 راه اندازی شده است و صاحب آن شرکت WMTransfer LTD می‌باشد. سیستم نرم افزاری این پول الکترونیکی توسط شرکت “نیروھای محاسباتی” طراحی و ساخته شده است، این شرکت اکنون ھم پشتیبانی فنی را انجام می‌دھد.

در حال حاضر حدود ١١ میلیون کاربر در دنیا از وب مانی استفاده می‌کنند و روز به روز امکانات و سرویس وب مانی و ھمین طور کاربران این پول الکترونیکی رو به افزایش می‌باشد . خصوصیت این سیستم پول الکترونیکی برخورداری از امنیت بالا می‌باشد .
دارندگان حساب وبمانی می‌توانند با عضویت در سایت آی آر اکسچنجر ( آنی چنج ) در بخش خرید وبمانی مقدار مورد نیاز را وارد و بعد از پرداخت به صورت خودکار سیستم وب مانی کیف پول را شارژ کند.

فقط کافیست در پنل کاربری خود بخش خرید وبمانی WebMoney را به صورت انلاین تکمیل کنید و مقدار مورد نیاز را به واحد دلار وارد کنید و پس از پرداخت مبلغ عملیات افزایش موجودی و شارژ حساب شما به صورت خودکار انجام و به موجودی کیف پول WMZ شما اضافه شود.

وب مانی یکی از سیستم های مالی دارای مجوز رسمی از بانک مرکزی روسیه می‌باشد و هیچگونه بحث تحریم برای شهروندان ایرانی اعمال نکرده است، با توجه به مشکلات تجاری استفاده از خدمات وب مانی بسیار پر کاربرد و مناسب می‌باشد.

شما می‌توانید وب مانی را بصورت دلار یا چند ارز معتبر دیگر داشته باشید. سیستم وب مانی دارای شش ارز مختلف مانند دلار USD ، یورو ، روبل روسیه و بلاروس می‌باشد.

آموزش افتتاح حساب در وب مانی :

– برای افتتاح حساب در وب مانی لازم است وارد وب‌سایت www.wmwransfer.com شوید و بر روی گزینه Sign Up (ثبت نام) کلیک کنید.

دقت کنید که شاید آدرس وب مانی برای شما فیل‌تر باشد ولی نیاز شما با حساب مینی هم برطرف می‌شود پس می‌توانید به آدرس https://mini.wmtransfer.com مراجعه کنید.

اگر با آی‌پی آمریکا وارد شوید سایت وبمانی به شما خدمات نمی‌دھد. میتوانید از سرورھای اروپا استفاده کنید.

نکته مھم: قبل از شروع مراحل ثبت نام باید بدانید که در سایت وب مانی با یک آی‌پی یکبار امکان ثبت‌نام وجود دارد و در صورت تلاش برای ثبت‌نام حساب جدید امکان مسدود شدن ھر دو حساب در وب مانی وجود دارد.

– پس از کلیک بر روی Sign Up صفحه زیر باز می‌شود که باید در کادر خالی شماره موبایل خود را وارد کنید.

باید در این بخش یک شماره تلفن موبایل واقعی که قبلا برای حساب وب مانی، استفاده نشده باشد را وارد نمایید.
برای تایید شماره تلفن یک اس‌ام‌اس دریافت می‌کنید تا شماره شما وریفای یا ھمان تایید شود.
جدیدا تمامی اپراتورھا از جمله ایرانسل، ھمراه اول، رایتل و تالیا اس‌ام‌اس بین المللی را براحتی دریافت می‌کنند، پس در انتخاب تلفن محدودیتی ندارید. ولی ممکن است برای بعضی خط‌ھا در زمان‌ھای خاصی مشکل ایجاد گردد.
بطور کلی بھتر است از شماره ایرانسل استفاده کنید که اس‌ام‌اس بین المللی را براحتی دریافت می‌کنند.
پس از علامت (+)؛ بترتیب کد کشور (کد کشور ایران ٩٨ است) و بعد شماره کامل موبایل‌تان را بدون ( ٠) تایپ کنید (بعنوان مثال 989129999999 +) دقت کنید بعد از این مرحله وارد مرحله ثبت مشخصات می‌شوید و تایید موبایل در آخر ثبت‌نام انجام می‌شود.

– فرم آنلاین مربوطه را به ترتیب زیر پر کنید :

1- نام مستعار 2- نام خانوادگی 3- نام 4- اجباری نیست 5- جنسیت 6- تاریخ تولد به میلادی 7- کشور 8 – شهر 9 – آدرس محل سکونت 10 – ایمیل 11- سوال کنترلی ( این سوال و پاسخ آن بسیار مھم است. آنھا را فراموش نکنید ) 12 – ایمیل دوم (متفاوت از ایمل اول و اختیاری)

– اطلاعات مندرج در این صفحه را برای آخرین بار بررسی کنید و اگر نیاز به اصلاح داشتند به عقب برگردید و اصلاحات را انجام دھید (توصیه می‌کنیم از این صفحه یک پرینت بگیرید).

– صفحه‌ای مشابه تصویر زیر برایتان به نمایش درمی‌آید، در کمتر از یک دقیقه یک ایمیل دریافت می‌کنید که حاوی یک کد است. آن کد را در کادر مربوطه در ھمین صفحه درج کنید(این کد به مدت ١٠ روز از تاریخ ارسال، معتبر است)

– در مرحله بعد صفحه تایید شماره موبایل ظاھر می‌شود.

در این صفحه کد ارسال شده به موبایل‌تان را در کادر مربوطه درج کنید و روی دکمه Procced کلیک کنید.
ارسال اس‌ام‌اس به موبایل شما 1 الی 2 دقیقه طول می‌کشد. اگر اس‌ام‌اس نیامد روی Click here کلیک کنید تا مجدد ارسال شود، در طول ٢۴ ساعت می‌توان تا سه بار درخواست ارسال اس ام اس کرد. اگر ارسال نشد بعد از ٢۴ ساعت مجددا تلاش نمایید. اگر بخواھید شماره را تغییر دھید با کلیک روی change your mobilephone number این کار را انجام دھید. اگر نمی‌خواھید در این مرحله شماره موبایل‌تان وریفای (تایید) شود روی complete the… registration without کلیک کنید. ولی در مراحل بعد برای افزایش امکانات باز ھم نیاز به وریفای کردن یا ھمان تایید موبایل ھست.
وقتی روی Click here برای ارسال مجدد اس ام اس کلیک کردید صفحه زیر ظاھر می‌شود که شما باید طبق تصویر زیر عمل کنید (فقط کاربرانی که کد اس ام اس را دریافت نکردند و بر روی ارسال مجدد اس ام اس کلیک کردند صفحه زیر را میبینند بقیه کاربران به مرحله بعد میروند)

بعضی اوقات اس‌ام‌اس دیر ارسال یا ارسال نمی‌شود که به دلیل شلوغی خطوط می‌باشد در این موارد شما می‌توانید با کلیک بر روی کادر آبی مشخص شده ثبت‌نام خود را تکمیل کنید ولی باید در اولین ورود به حساب نسبت به وریفای شماره موبایل اقدام کنید. بعد از کلیک بر روی کادر آبی صفحه زیر ظاهر می‌شود که باید بر روی Yes کلیک کنید. کاربرانی که کد اس‌ام‌اس را دریافت کردند به مرحله بعد بروند.

– پس از وارد کردن کد مربوط به وریفای شماره موبایل، صفحه زیر نمایش داده می‌شود، که از شما می‌خواهد پسوورد خود را تعیین کنید.

– در این لحظه وارد حساب تان در وب مانی شده‌اید. اینجا محیط کاربری حساب مینی شما است.

البته برای کسانیکه موبایل خود را تایید نکردند صفحه به شکل زیر نمایش داده می‌شود که حتما باید موبایل خود را در آینده تایید کنند. کسانیکه موفق به دریافت اس‌ام‌اس نشده اند چند ساعت بعد بر روی گزینه specify your mobile phone number کلیک کنند و برای تایید موبایل اقدام کنند.

– وارد کیف پول خود شوید (Purses)

– در این قسمت برای خود یک کیف پول بسازید .می‌توانید کیف پول‌ھای دلار یا یورو یا چند ارز دیگر بسازید مانند شکل زیر کیف پول دلاری بسازید.
می‌توانید کیف پول‌ھای دلار یا یورو یا چند ارز دیگر بسازید مانند شکل زیر کیف پول دلاری بسازید. سپس بر روی کلید ایجاد کلیک کنید.

در مرحله بعد کیف پول شما ساخته شده است (البته بعد از ایجاد کیف پول به صفحه اصلی خود رفته‌اید مجددا بر روی کیف پول ( purses) کلیک کنید. 

– برای ھر بار ورود به سایت بعد از اینکه آدرس سایت www.wmtransfer.com را وارد کردید دقت کنید برای لاگین و ورود به سایت بر روی Log in کلیک کنید.

سپس در صفحه بعد از قسمت انتھایی صفحه بر روی گزینه WM Keeper Mini ( مورچه سفید رنگ ) کلیک کنید و وارد حساب خود شوید. البته می‌توانید به آدرس https://mini.wmtransfer.com هم برای ورود به حساب مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا