مقالاتمقالات عمومی

چرا در سیستم های پرداخت اتوماتیک احراز هویت می شوید؟

دلیل اجباری بودن اجراز هویت در صرافی ها

پروسه احراز هویت معمولا در سیستم‌های پرداخت اتوماتیک استفاده می شود چون استفاده از کارت بانکی و تکمیل فرایند خرید برابر است با انتقال مبلغی معادل از ارز دیجیتال در همان لحظه، در سال‌های اخیر نیز در کشور ما متاسفانه مشکلات بسیاری به خاطر استفاده از کارت‌های سرقتی توسط کاربر برای ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت و دریافت اتوماتیک و آنی ایجاد شده است.
در بسیاری از موارد دیده شده سارقین با بدست آوردن کارت بانکی فرد قربانی که معمولا طبق یک عادت بد رمز کارت بر روی کارت نوشته  می‌شود، اقدام به خرید از درگاه‌های اینترنتی می‌نمایند.
در این میان همیشه درگاه‌های اینترنتی صرافی‌هایی که خدمات اتوماتیک انجام می‌دهند مورد توجه قرار گرفته است، چون نوعی مبادله پول با پول محسوب می‌شود و لزومی ندارد فرد سودجو با مراجعه به دستگاه‌های کارتخوان مراکز خرید و یا خودپردازها به خرید کالا و یا اخذ وجه نقد بپردازد.
بر همین اساس اکثر وب‌سایت های خدمات دهنده ارزی و ریالی باید احراز هویت انجام دهند تا از بروز چنین مشکلاتی که علاوه بر خروج سرمایه از سایت، مشکلات قضایی نیز برای وب‌سایت و کاربر ایجاد می‌کند جلوگیری گردد.
در همین راستا وب‌سایت آی آر اکسچنجر (‌ آنی چنج ) نیز با احراز هویت کاربر و بررسی مالکیت کارت بانکی وی اجازه انجام خرید و انجام نقل و انتقالات اتوماتیک را بواسطه هیچ کارت بانکی تائید نشده به کاربران نمی‌دهد.
هرچند شاید پروسه احراز هویت و تائید کارت و حساب بانکی به نظر زمان‌بر برسد ولی از بروز مشکلات و اختلالات بسیاری در آینده پیشگیری می نماید، ضمن اینکه روند تائید هویت در وب‌سایت آی آر اکسچنجر ( آنی چنج ) بصورت سیستمی بوده و با سریع‌ترین متدهای متصل به سامانه‌های ثبت احوال و بانکی انجام می‌گردد.
با این حال حتی احراز هویت و تائید شماره کارت و شبای بانکی نیز راه حل و تضمین صددرصدی نیست!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا