مقالاتمقالات وب‌مانی

پیمر یا همان کارت شارژ وب مانی چیست و خرید آن چگونه امکان پذیر است؟

پیمر | چک | ووچر | کارت شارژ وب مانی چیست و چطور می توان تهیه کرد

سرویس پیمر (Paymer) با نشانی اینترنتی www.paymer.com نام سیستمی نرم افزاری و سخت افزاری است که به منظور مدیریت پرداخت‌ها به شکل چک‌های الکترونیکی حامل ایجاد شده است و بخشی از خدمات سیستم وب مانی را تشکیل می‌دهد. به عبارتی دیگر این سیستم نوعی کارت شارژ را ارائه می‌کند که با استفاده از آن می‌توانید حساب وب مانی خود را بدون نیاز به داشتن حساب بانکی شارژ کنید. این که ساز و کار این سیستم چگونه است، چه کاربردی دارد و این که چگونه می توان کارت شارژ وب مانی خرید را در ادامه توضیح می‌دهیم.

سرویس پیمر خدمات صدور، تایید، تقسیم، یکی کردن و نگهداری از این کارت شارژ یا ووچر ها را ارائه می کند. به عنوان روشی برای پرداخت دیجیتالی، چک پیمر (به نوعی کارت شارژ وب مانی) مشخصات خاصی دارد که از جمله این مشخصات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • این کارت به صورت فیزیکی و مجازی قابل صدور است.
  • دارای شماره و کد با طول های متفاوت است.
  • این ووچر ها فقط در سیستم وب مانی قابل استفاده است.
  • این ووچر ها در مبالغ 10، 20، 50، 100 و 200 دلاری عرضه می‌شود.

پیمر، سیستم صدور چک حامل وب مانی است

شاید بهتر باشد پیش از این که توضیح بیشتری درباره پیمر بدهیم، ابتدا سیستم وب مانی را به عنوان مجموعه بزرگ‌تر معرفی کنیم.

وب مانی (WebMoney) سیستم مالی بین المللی آنلاین است که به منظور نقل و انتقالات پولی از سال 1988 آغاز به کار کرده است. شما می‌توانید از طریق حساب وب مانی به حساب وب مانی سایر افراد در سراسر جهان پول انتقال دهید و البته امکان پرداخت به وبسایت‌هایی که از وب مانی پشتیبانی می‌کنند نیز وجود دارد. برای افتتاح حساب وب مانی نیاز به هیچ حساب بانکی یا کارت اعتباری نیست و با افتتاح حساب می‌توانید از بیش از 100 فروشگاه ارائه دهنده خدمات به صورت آنلاین با حساب وب مانی خود خرید کنید.

اما حالا اگر قصد داشته باشید بخشی از اعتبار موجود در حساب وب مانی خود را به شخص دیگری انتقال دهید یا حتی حساب کاربری خود را بدون داشتن حساب بانکی شارژ کنید می‌توانید از سرویس پیمر (Paymer) یا به عبارتی عامیانه‌تر از کارت شارژ وب مانی استفاده کنید.

این کارت شارژ ها با توجه به این که شامل دو کد است را می‌توانید در هر کجا مانند کامپیوتر شخصی نگهداری کنید یا به روش‌های مختلف اطلاعات آن را برای دیگران ارسال کنید. کاربرانی که از پیمر استفاده می‌کنند می‌توانند آن را بر روی کاغذی چاپ کنند یا در خرید‌های خود از فروشندگانی که وب مانی می‌پذیرند اطلاعات آن را وارد کنند.

مزیت استفاده از کارت شارژ  پیمر وب مانی چیست؟

مزیت‌هایی در استفاده از کارت شارژ پیمر وب مانی وجود دارد که بسیاری از کاربران به همین دلیل ترجیح می‌دهند تا از این ووچر استفاده کنند.
مزیت استفاده از پیمر
هزینه کمتر – با داشتن کارت شارژ پیمر بدون نیاز به پرداخت کارمزد تراکنش‌های وب مانی، می‌توانید میزان اعتبار آن را به کیف پول وب مانی خود بیافزایید (Redeem کنید) یا با آن به خرید بپردازید. به همین ترتیب برای شارژ کردن حساب وب مانی خود نیز در صورتی که کارت شارژ پیمر دریافت کنید هزینه آن ارزان تر از انتقال برای شما تمام می‌شود و همچنین در استفاده از این کارت‌ها محدودیت وجود ندارد.

سرعت بالا در انجام تراکنش – سیستم پیمر به شکلی طراحی شده است که در عرض چند ثانیه تراکنش مورد نظر شما را انجام می‌دهد و پس از پرداخت نیز امکان پیگیری و بررسی حساب دریافت کننده کارت شارژ و زمان دریافت آن وجود دارد.

سادگی در استفاده – بدون نیاز به داشتن حساب وب مانی می‌توانید به حساب دیگران پول انتقال دهید و حتی کارمزدی هم نپردازید. فقط کافی است تا طرف مقابل شما وب مانی بپذیرد.

سیستم پیمر چه خدماتی ارائه می کند؟

فرآیند تایید (Verify)

در صورتی که ووچر پیمر داشته باشید و بخواهید که صحت اطلاعات آن (مثلا موجودی) را بررسی کنید، می‌توانید از این بخش اطلاعات ووچر (Number و Code) را وارد کنید.

تغییر شماره و کد (Change Number & Code)

در صورتی که به هر دلیل از جمله آشکار شدن شماره و کد ووچر برای افراد ناشناس قصد تغییر آن ها را داشته باشید می‌توانید از این بخش از خدمات وبسایت پیمر استفاده کنید.

تقسیم (Split)

اگر بخواهید تا از ووچر خود در چند مرحله استفاده کنید می‌توانید آن را به چند بخش با مبالغ مختلف تقسیم کنید.

یکی کردن (Merge)

بر خلاف قابلیت تقسیم، در صورتی که بخواهید چند ووچر پیمر را در یک ووچر خلاصه کنید، می توانید از قابلیت یکی کردن چند کارت استفاده کنید.

افزودن به حساب (Redeem)

این قابلیت هم به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از ووچر پیمر حساب وب مانی خود را شارژ کنید.

(صدور ووچر پیمر) New Issue

از این طریق می‌توانید کارت پیمر جدید ایجاد کنید که می بایست حساب وب مانی با احراز هویت پاسپورت باشد.

آشنایی با اصطلاحات کار با پیمر

در کار و استفاده از سیستم پیمر ممکن است با یک سری اصطلاحات روبرو شوید که دانستن معنی آن می‌تواند شما را از سردرگمی برهاند.

Paymer Check ابزار پرداخت دیجیتالی است که دو مشخصه شماره و کد با طول متغیر دارد.

Paymer system یک سیستم سخت افزاری و نرم افزاری است که پردازش چک‌های الکترونیکی پیمر (همان کارت شارژ یا ووچر) را انجام می‌دهد.

Agent یک شخص یا نرم افزاری است که اطلاعات تضمین مبالغ دریافتی از صادرکننده را نگهداری می‌کند تا چک‌های پیمر بیمه شود.

Issuer یک شخصی است که چک‌های پیمر را (از طریق یک Agent) صادر می‌کند (می‌توانید شما باشید) که اعتبار این چک‌ها از اعتبار یا تضمینی که از طرف او به Agent ارسال شده تامین می‌شود.

Obligation تعهدی از Issuer است که اعتبار را برای Redeem کردن چک پیمر در بازه زمانی درست انتقال دهد.

Collateral یک دارایی (پول نقد، سهام، ملک) یا کالا با ارزشی برابر با چک‌ها است که منتقل شده یا انتظار می‌رود که به یک Agent منتقل شود و از آن برای صدور چک‌ها یا Redeem کردن آن‌ها استفاده می‌شود.

Paymer User یک کاربر فرستنده، دریافت‌کننده یا دارنده چک پیمر است.

Issuance به ثبت چک‌های ساخته شده توسط Issuer از طریق سیستم پیمر گفته می‌شود.

Redemption تبدیل چک‌ها به دارایی است.

کارمزد استفاده از پیمر

زمانی که قصد صدور و ساخت کارت شارژ پیمر داشته باشید از شما برابر با 1 درصد مقدار مبلغ مورد نظر کارمزد کسر می شود.

اما تایید مقدار، تغییر مشخصات، یکی کردن، تقسیم، انتقال و افزودن آن به حساب بدون هر گونه هزینه است.

نوع کارمزد
WMZ 1%
WMR 1%
WME 1%
WMU 1%
WMG 1%
WMV 1%
نوع ضمانت بیشترین مقدار پیمر تکی بیشترین مقدار قابل صدور در روز
WMZ 200 200
WMR 10000 10000
WME 200 200
WMU 4000 4000
WMG 5 5
WMV 5000000 5000000

 

برای انجام خدمات نقد کردن وب مانی و انتقال آن، می‌توانید از خدمات آنی وب‌سایت آی آر اکسچنجر ( آنی چنج ) استفاده نمائید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا